ΟΔΗΓΗΣΗ ΤΗ ΝΥΧΤΑ (When the sun…is going down)

night road

Οι περισσότεροι από εμάς αποφεύγουμε την οδήγηση μόλις πέσει ο ήλιος .Υπάρχουν βέβαια ορισμένες φορές που είμαστε αναγκασμένοι να συνεχίσουμε την πορεία μας, συνήθως γιατί δεν είχαμε κάνει καλό προγραμματισμό στα χιλιόμετρα που πιστεύαμε ότι μπορούσαμε να καλύψουμε όσο ήταν ακόμα μέρα. Δεν αναφέρομαι φυσικά για οδήγηση στην πόλη, αλλά κυρίως για ταξίδια που κινούμαστε σε επαρχιακούς δρόμους ή εθνικές οδούς κι εκεί είναι που δυσκολεύουν τα πράγματα καθώς δεν υπάρχει ο απαραίτητος φωτισμός στον δρόμο και στηριζόμαστε στα φώτα της μηχανής μας.

Όταν λοιπόν είναι αναγκαίο να οδηγήσουμε κατά την διάρκεια της νύχτας καλό είναι να το κάνουμε γνωρίζοντας κάποια πράγματα που θα κάνουν πιο ασφαλές το ταξίδι μας.

night_road
ΓΙΑ ΝΑ ΒΛΕΠΕΤΕ
Ένα από αυτά εξαρτάται από τα φώτα που διαθέτει η μοτοσυκλέτα μας. Υπάρχουν μηχανές των οποίων τα φώτα πραγματικά…φωτίζουν και άλλες οι οποίες …δε στέκονται στο ύψος των περιστάσεων!Έτσι, μπορούμε να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε το φως που βγάζουν οι προβολείς μας, είτε αλλάζοντας τους λαμπτήρες με ισχυρότερους-φωτεινότερους, είτε τοποθετώντας φώτα xenon(τα οποία δεν επιτρέπονται σε όλες τις χώρες), είτε προσθέτοντας επιπλέον φωτιστικά μέσα, όπως προβολάκια.
Εξάλλου, οι δυνατότητες όρασης μας και κατά συνέπεια αντίδρασης μας σκεφτείτε ότι περιορίζονται ουσιαστικά μέσα σε αυτό το κομμάτι δρόμου που φωτίζουν τα φώτα μας!!!
Επίσης αν θέλετε να τοποθετήσετε εξτρά προβολείς, ξεχάστε τα κίτρινα φώτα πορείας και ομίχλης που κυκλοφόρησαν ευρέως μέχρι τα 80’s.Σύμφωνα με την PIAA, αυτά χρησιμοποιούνταν επειδή οι κατασκευαστές δεν είχαν τη τεχνολογία και τη δυνατότητα να σχεδιάσουν τα κάτοπτρα όπως ήθελαν, οπότε το υποκίτρινο φώς των λαμπτήρων σε φώτα ομίχλης πχ δημιουργούσε λιγότερες ανεπιθύμητες ανακλάσεις εν κινήσει.Πλέον με τους λαμπτήρες λευκού φωτός έχουν ξεπεράσει τα όποια τεχνολογικά προβλήματα είχαν σε αυτό το τομέα.

  • Η ζελατίνα μας πρέπει να είναι διάφανη και καθαρή από γρατσουνιές και βρωμιές, καθώς έτσι λεπτομέρειες του δρόμου μπορεί να μας ξεφύγουν.
  • Καλό είναι όταν φεύγουμε από ένα μέρος με πολύ φωτισμό και πρόκειται να κινηθούμε στο δρόμο, να περιμένουμε 2-3 λεπτά να συνηθίσουν τα μάτια μας στις νέες συνθήκες.
  • Δε κοιτάμε τα φώτα των αντίθετα ερχόμενων οχημάτων, γιατί μας τυφλώνουν.Αν και τα μάτια μας πάνε ενστικτωδώς να εστιάσουν στο φωτεινότερο σημείο, εμείς πρέπει να κοιτάμε σε αυτή τη περίπτωση πλάγια δεξιά, στη λευκή λωρίδα του δρόμου.Έτσι, ούτε θα τυφλωθούμε ούτε θα χάσουμε επαφή με τη πορεία του δρόμου.
  • Χρησιμοποιούμε τα φώτα προπορευόμενων οχημάτων ώστε και κάνουμε προεπισκόπηση του δρόμου μπροστά μας και να αναπληρώσουμε την έλλειψη ηλιακού φωτός εν μέρει.

night_bike

ΓΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΒΛΕΠΟΥΝ
Σε περίπτωση που θέλετε να αντικαταστήσετε, ας πούμε το πίσω φώς με κάποιο after market, καλό θα ήταν να τσεκάρετε, εκτός από το design, το πόσο ορατό είναι το βράδυ από αυτούς που κινούνται πίσω σας.Πόσες φορές έχει τύχει να δείτε σε μοτοσυκλέτες “κωλοφάναρα” που είναι ορατά σε αποστάσεις…2μ και λιγότερο??? Και μη ξεχνάμε ότι κυκλοφορούν στους δρόμους και αφηρημένοι, και άτομα που δε βλέπουν και πολύ καλά.Ε, σκεφτείτε λοιπόν ότι όλοι πρέπει να μπορούν να δουν τη μοτοσυκλέτα σας, τόσο εν κινήσει, όσο και όταν φρενάρει.

Επίσης, χρήσιμο είναι να τοποθετούμε αντανακλαστικές αυτοκόλλητες ταινίες σε σημεία που δε καλύπτονται από τα φώτα της μηχανής. Τέτοια σημεία είναι στα πλαϊνά, στη μπαγκαζιέρα, στο φέρινγκ (αν έχουμε), στο κράνος κτλ.Αυτές μπορείτε να τις προμηθευτείτε από κατ/τα που πουλάνε εξοπλισμό ασφαλείας για εργάτες. Απλά μη ξεχνάτε ότι διεθνώς, τα κόκκινα χρώματα χρησιμοποιούνται για να υποδηλώσουν το πίσω μέρος ενός οχήματος, το κίτρινο το πλαϊνό και το λευκό το εμπρός, ώστε να ξέρει και ο άλλος προς τα που κινείστε!
Από τα ίδια μαγαζιά μπορείτε να προμηθευτείτε και ένα ανακλαστικό γιλέκο, που στο δρόμο φαίνεται πραγματικά από πολύ μακριά, είτε είστε πάνω στη μηχανή σας είτε όχι…

Τέλος μη ξεχνάμε ότι γενικά:

  • Στατιστικά ένας κακός οδηγός που βρίσκεται στο δρόμο μαζί μας το βράδυ γίνεται χειρότερος!
  • Στατιστικά οι…<<σκούροι>> (σκουρόχρωμες μηχανές, σκουρόχρωμος εξοπλισμός ασφαλείας αναβάτη κλπ) έχουν 25% περισσότερες πιθανότητες ατυχήματος από τους <<ανοιχτόχρωμους>> (ανοιχτόχρωμες μοτο, ανακλαστικά σε ρούχα κλπ)
  • Η κούραση αποτελεί το χειρότερο εχθρό και ισοδυναμεί με κάποιον που οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ, στη μείωση των αντιδράσεων.0πότε κάνουμε και καμία στάση για καφεδάκι-τσιγάρο σε αυτή τη περίπτωση έτσι?
  • Μειώνουμε τη μέση ταχύτητά μας, μια και όπως προαναφέρθηκε, ουσιαστικά βλέπουμε ότι φωτίζεται μόνο.
  • Μεγαλώνουμε τις αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα.
  • Χρησιμοποιούμε τη μεγάλη σκάλα όταν δεν υπάρχουν οχήματα εμπρός μας, είτε στο δικό μας είτε στο αντίθετο ρεύμα.

Υ.Γ: Καλό είναι λοιπόν να μην τα αφήνουμε όλα στη καλή μας τύχη, αλλά να κάνουμε και 5 πράγματα που μπορούν να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές ασφαλείας για μας!

 

Το άρθρο είναι δημοσιευμένο και στο www.motosikleta.gr

ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ!!

Advertisements

Μια σκέψη σχετικά μέ το “ΟΔΗΓΗΣΗ ΤΗ ΝΥΧΤΑ (When the sun…is going down)

  1. Πολύ καλός και χρήσιμος ο σχολιασμός για την οδήγηση τη νύχτα…
    Θα πω όμως, επειδή το κάνω συχνά, πως η οδήγηση το βράδυ έχει κι αυτή την μαγεία της.
    Αρκεί να τηρούμε όσα αναφέρονται πιο πάνω, καλά φώτα και ευδιάκριτες στολές!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s