ΤΥΝΗΣΙΑ

DSCN1127

Μια Βόλτα στην Τυνησία

Είχαμε μόλις τελειώσει την βόλτα μας στην Ευρώπη (Alpen Route 2007) περιδιαβαίνοντας την Ιταλία, και μέσω των Αυστρο-Ιταλικών συνόρων την Αυστρία, Μόναχο και μετά πίσω στην Αυστρία και Ιταλία για το πλοίο της επιστροφής όταν το μυαλό μου είχε λοκάρει στην επόμενη βόλτα. Τι πράγμα και αυτό βρε παιδί μου η ανθρώπινη απληστία να θέλεις πάντα το κάτι παραπάνω ειδικά όσον αφορά μια βόλτα με το δικό σου GS. Εγώ ειδικά πρέπει να ομολογήσω ότι δεν έχω την ευκαιρία να το οδηγώ καθημερινά έτσι περνάω πολλές φορές δίπλα του και σκέφτομαι ατελείωτα (ασφαλή) χιλιόμετρα με όμορφες διαδρομές και στροφιλίκια….

Αλλά ας μπούμε στο θέμα μας, που είναι η «επόμενη» βόλτα στην Τυνησία. Η ομάδα αποφάσισε αυτόν τον προορισμό και ένα βάθος χρόνου περίπου 6 με 8 μήνες που θα μας επέτρεπε να το προετοιμάσουμε οργανωτικά, να το σετάρουμε σε σχέση με τις οικογενειακές και επαγγελματικές υποχρεώσεις μας αλλά επίσης εξίσου σημαντικό να βρεθεί το κατάλληλο παράθυρο χρόνου πού ούτε θα κάνει πολύ ζέστη ούτε θα έχουμε βροχές στο ταξίδι της Ιταλίας αλλά ακόμα και της βόρειας Τυνησίας.

Η διαδρομή λοιπόν είχε διάρκεια 10 ημερών και ξεκίναγε την πρώτη μέρα καλύπτοντας το κομμάτι Αθήνα – Πάτρα.

Ημέρα 1 Αθήνα Πάτρα. Η πρώτη μέρα μιας μεγάλης εκδρομής έχει πάντα τα ίδια χαρακτηριστικά. Πρώτον αργεί να έρθει, δεύτερον το προηγούμενο βράδυ σπάνια κατορθώνω να κοιμηθώ από την αγωνία να ξεκινήσουμε επιτέλους, και τέλος τα χιλιόμετρα είναι λίγα και οδηγούν αρχικά στο σημείο εκκίνησης των διοδίων Ελευσίνας, μετά για καφέ στο Ξυλόκαστρο και τελικά στο λιμάνι της Πάτρας για να πάρουμε το πλοίο της γραμμής για Μπάρι. Η διαδρομή από μόνη της δεν έχει να δώσει τίποτα το ιδιαίτερο σαν χρώμα, εάν και εγώ προσωπικά το κομμάτι κάτω από το «αυλάκι» το θεωρώ εξαιρετικά ενδιαφέρον. Επίσης το γεγονός ότι είναι η πρώτη ημέρα, ότι βρίσκεσαι επάνω στην σέλα και ότι η αδρεναλίνη είναι στο αποκόρυφο τα λέει όλα. Το πλοίο φεύγει το απόγευμα στις έξι έτσι υπάρχει αρκετός χρόνος για να χαζολογήσεις στον δρόμο και να φτάσεις χαλαρά. Προσοχή όμως γιατί χρειάζεται check in των εισιτηρίων 2 ώρες πριν.

Ημέρα 2 Bari Messina. Άφιξη το πρωί στο Μπάρι με καλές συνθήκες και αναχώρηση με κατεύθυνση νότια, νοτιοδυτικά προς Σικελία από διαδρομές εκτός εθνικής οδού αλλά που κυρίαρχα αποτελούνται από δρόμο δύο λωρίδων με διαχωριστική μπάρα στην μέση με το αντίθετο ρεύμα που επιτρέπει να χαλαρώνεις στην διαδρομή. Τα χιλιόμετρα είναι περίπου 400+ και η ύπαρξη των Karoo (T) ελαστικών έκαναν τις δονήσεις πάνω από τα 120 χλμ πιστό φίλο των επόμενων ημερών….Το τέλος της ημέρας οδηγεί στην πόλη της Μεσίνα όπου εκεί είχε γίνει κράτηση σε ξενοδοχείο με κλειστό πάρκινγκ μιας και η φήμη της Σικελίας για την πιθανότητα κλοπής της μηχανής είναι γνωστή και ανησυχητική. Το βράδυ περιελάμβανε βόλτα στην πόλη και φαγητό σε μια τοπική μικρή τρατορία με εξαιρετικές γεύσεις εν ονόματι “Al Patrino” από την ταινία «Ο νονός». Το Al Patrino το συνιστώ ανεπιφύλακτα γιατί τόσο το φαγητό όσο και ο ίδιος ο Al Patrino θα σας φτιάξουν την γαστριμαργική σας διάθεση και θα σας δώσουν την τοπική γεύση «Σικελίας».

Ημέρα 3 Messina Palermo. Πρωινή αναχώρηση με κατεύθυνση την Taormina, ηφαίστειο Αίτνας και μετά «καρφί» για Palermo. Η Taormina όπως και η παράλια διαδρομή προς εκεί είναι εξαιρετικά όμορφη αλλά προσελκύει πολλούς τουρίστες γιαυτό η συμβουλή μου είναι να είσαι εκεί το πρωί έτσι ώστε να απολαύσεις και τα δύο στον δικό σου χρόνο. Κατόπιν η διαδρομή προς την Αίτνα είναι πραγματικά αξιόλογη. Ιδιαίτερα όταν ανεβαίνει το βουνό και έχεις στην θέα σου την μαύρη λάβα να ξεχύνεται μέσα από το δάσος. Με λίγη φαντασία κάποιος μπορεί να δει την λάβα να χύνεται κόκκινη και πυρακτωμένη από τα σωθικά του βουνού και να ρέει προς τα παράλια της Σικελίας. Μην χάσετε την διαδρομή προς το καταφύγιο της Αίτνας με την φαντασμαγορική θέα. Επίσης ψάξτε την γύρω περιοχή για μικρά δρομάκια που οδηγούν μέσα από το το δάσος σε μικρά χωριουδάκια (άσφαλτος). Η Τρίτη ημέρα καταλήγει στο Palermo (τίποτα το αξιόλογο σαν πόλη) για την σύνδεση με φέρι στην Τύνιδα. Το πλοίο φεύγει στις οκτώ που σημαίνει δύο ώρες πριν εκεί για ckeck in αλλά η εμπειρία έδειξε ότι το πλοίο φτάνει και φεύγει ότι ώρα θέλει με μεγάλες καθυστερήσεις…..(Grimaldi lines). Το πλοίο είναι αρκετά καλό με καλή ξενοδοχειακή υποδομή αλλά όποιος ζαλίζεται καλό είναι να προνοήσει γιατί το πλοίο κουνάει!

DSCN0997

Ημέρα 4 Tunis Gafsa. Άφιξη στην Τύνιδα. Επιτέλους επί αφρικανικού εδάφους! Οι διαδικασίες του τελωνείου χρειάζονται περίπου μια ώρα ιδιαίτερα εάν δεν μιλάς αραβικά ή γαλλικά. Υπάρχουν ένα σωρό παρατρεχάμενοι που θα τρέξουν να σε βοηθήσουν, με το κάτι τις φυσικά, και έτσι μπαίνεις στην Τυνησία του φιλοδωρήματος. Τα περισσότερα αυτοκίνητα που έρχονται εδώ είναι τουμπανιασμένα με διάφορα πράγματα. Οι ντόπιοι φέρνουν κυριολεκτικά ότι βρουν, από καρέκλες έως ψυγεία και πλυντήρια! Για να καταλάβετε τι εννοώ από ένα αυτοκίνητο οι τελωνειακοί έβγαλαν ένα γυμνό σκελετό μοτοσυκλέτας !?

DSC00564

DSC00645

DSCN1033

DSCN1039 

 

Μετά από ένα πρωινό καφέ στην Τύνιδα αποφασίσαμε να κινήσουμε για το πρώτο σκέλος που θα μας έστελνε νότια περίπου 450 + χλμ μέσω επαρχιακών δρόμων όπου τα Karoo (T) θα έπιαναν επιτέλους δουλεία για να αντιμετωπίσουν τους κακοτράχαλους επαρχιακούς δρόμους… καταρχήν να σας πω ότι εννιά μηχανές στην Τυνησία είναι κάτι σαν κινούμενο τσίρκο όπου όλοι σταματούν να το κοιτάξουν, βγάζουν φωτογραφίες και σου πιάνουν την κουβέντα (στα γαλλικά – εάν ξέρεις…) Επίσης εννιά μηχανές χαμένες στα σοκάκια της Τύνιδας δημιουργούν ένα θέμα αλλά και θέαμα. Για φαντάσου τώρα ένα κονβόϋ από τις μηχανές φορτωμένες με βαλίτσες, μέσα σε στενά δρομάκια και τέλος σε ένα στενό δρομάκι που τυχαίνει να είναι …..το Μοναστηράκι της Τύνιδα. Ναι, από ένα λάθος πλοήγησης βρεθήκαμε κατά λάθος στην καρδία της  τοπικής αγοράς με τουρίστες και μαγαζάτορες να μας κοιτάνε τουλάχιστον απορημένοι. Πολύ φιλικοί και συζητήσιμοι κατά την διάρκεια προσπάθειας να ξεκολλήσουμε από τον λαβύρινθο αυτό με ρωτούσαν πόσες καμήλες θέλω για το GS μου (άραγε πόσες καμήλες να ζητήσω την επόμενη φορά?)

DSCN1055

DSCN1056

DSCN1096 

Η διαδρομή από την Τύνιδα έως την Gafsa παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον. Πρακτικά ξεκινάς από την εύφορη και πλούσια σε δέντρα μεσογειακή Τυνησία και μέσα από χιλιόμετρα διαδρομής παρακολουθείς το παιχνίδι της φύσης που σβήνει το εύκρατο μεσογειακό περιβάλλον σιγά-σιγά για να δώσει την θέση του στο απερημομένο έδαφος της νότιας Τυνησίας. Η ημέρα τελείωσε αργά και κατέληξε στην πόλη της Gafsa (N34.25 E8.47) σε ένα σχεδόν άθλιο ξενοδοχείο που όμως μας επέτρεψε να φυλάξου με τις μηχανές στην είσοδο του ξενοδοχείου. Η Gafsa έχει να δείξει τα ρωμαϊκά λουτρά της.

Ημέρα 5 Gafsa Tataouine. Αναχώρηση για την πόλη της Tozeur (N33.55 E8.07) και στην συνέχεια για το μεγάλο όνειρο, την πύλη της Σαχάρας. Η διαδρομή από Gafsa προς Tozeur είναι μοναδική και θα την ξανάκανα νωρίς το πρωί με την ανατολή του ήλιου, εκεί που τα χρώματα βάφουν βράχια και άμμο με μοναδικές αποχρώσεις. Μέσα στην πόλη θα βρει κανείς το τοπικό τουριστικό κέντρο με τα μαγαζάκια αλλά και την φημισμένη όαση της Touzer. Εάν έχεις χρόνο μπορείς να κινηθείς λίγο πιο δυτικά, προς τα Αλγερινά σύνορα δηλαδή, και να επισκεφτείς την πόλη της Nefta (N33.52 E7.52). Από την Tozeur και με κατεύθυνση ανατολική ξεκινάει η απίστευτη διαδρομή μέσω της λίμνης Chott El Jerid (Ν33.56 Ε8.27). Αυτή η διαδρομή περίπου 90 χλμ σε περνάει μέσα από την αποξηραμένη λίμνη με τα μοναδικά χρώματα της και παρέα με το φαινόμενο του αντικατοπτρισμού!

DSCN1107

DSCN1108

DSCN1110 

Κοιτάζοντας όσο φτάνει το μάτι σου ο ορίζοντας είναι απίστευτα επίπεδος και τα παιχνίδια της θερμοκρασίας με το ξερό έδαφος δημιουργούν πολύ εύκολα την ψευδαίσθηση του αντικατοπτρισμού. Εγώ ορκιζόμουν ότι έβλεπα κάπου μακριά ένα καραβάνι με καμήλες έως ότου μου φάνηκε ότι είδα και ένα πλοίο….. Το αποξηραμένο έδαφος σε προτρέπει να μπεις στο ερημικό τοπίο και να οδηγήσεις επάνω στο σεληνιακό τοπίο. Μια υπέροχη, μοναδική οδηγική αίσθηση αλλά προσοχή! Το έδαφος παρότι ξερό κρύβει παγίδες λάσπης με αποτέλεσμα εκεί που οδηγείς όρθιος σε θέση εντούρο ξαφνικά ο εμπρός τροχός παγιδεύεται από λάσπη και ο αναβάτης ξεκινά μια πορεία πτήσης. Σύμφωνα με τους ντόπιους τα ατυχήματα με μηχανές είναι συνηθισμένα συνεχόμενα και κάποια από αυτά πολύ σοβαρά.

DSCN1112

DSC00654

DSCN1129

HPIM0336  

Ο δρόμος λοιπόν από Touzer έως Douz είναι πρακτικά μια ευθεία που θα πρότεινα να την κάνει κάποιος είτε νωρίς το πρωί είτε αργά το απόγευμα. Ο λόγος είναι η ζέστη και τα χρώματα της ερημικής περιοχής. Ο εν λόγω δρόμος καταλήγει στην Douz (N33.27 E9.01). Μια πόλη που αποτελεί τον χώρο εκκίνησης για σχεδόν όλα τα 4×4 Σαφάρι. Δηλαδή μια παιδική χαρά του τερακούνιτων τζιπ αλλά και όσων μηχανών είναι εξοπλισμένες για διαδρομή στην έρημο. Από την πόλη της Douz ξεκινάει ένας δρόμος με κατεύθυνση δυτική και μέσα από περίπου 90 χλμ σε περνάει από τις παρυφές της Σαχάρας και κάνοντας μια κυκλική διαδρομή σε επιστρέφει πίσω στην πόλη της Douz.

HPIM0360

HPIM0384

HPIM0392 

Καλό είναι να έχεις φροντίσει να έχεις αρκετό χρόνο στην διάθεσή σου για να απολαύσεις την περιοχή και αν είσαι φαν να κάνεις μια βόλτα με καμήλες στην έρημο. Μόλις τελειώσεις με την Douz σε περιμένει ένας κατάπληκτος δρόμος περίπου 94 χλμ ευθείας που σε στέλνει στην πόλη της Matmata. Κατά μήκος της διαδρομής και περίπου στην μέση της (και στην μέση του απόλυτου πουθενά) θα βρείτε το “Tarzan Café” (N33.54 E9.53) το οποίο θα σας φιλοξενήσει στις δροσερές σκηνές του για ένα τσάι και λίγη ξεκούραση.

HPIM0446

HPIM0926

HPIM0932

 

Τελική κατεύθυνση η πόλη της Tataouine (N32.55 E10.27) με ένα σωρό απίστευτες επαρχιακές διαδρομές. Οι εικόνες θυμίζουν τώρα Grand Canyon και οι δρόμοι είναι εξαιρετικοί τόσο σε διαδρομή όσο και σε άσφαλτο. Επιλέξτε άφοβα όποια διαδρομή σας φαίνεται καλή στον χάρτη. Ο δρόμος είναι πάντα πολύ καλός, οι εικόνες απίστευτες και η βενζίνη άφθονη θα σε πάει παντού.

Ημέρα 6 Tataouin – Sfax. Ο δρόμος της επιστροφής έχει αρχίσει να μας στέλνει πίσω στην Τύνιδα μέσω της ανατολικής Τυνησίας. Με μια απαραίτητη στάση στην Gabes για φαγητό δίπλα στην τοπική ψαραγορά (ψάρια και γαρίδες σε αφθονία! – N33.53 E10.06) Το απόγευμα καταλήξαμε στην Sfax (N34.44 E10.45) όπου αξίζει κάποιος να επισκεφτεί την παλιά πόλη (Medina) και το εκεί Μεγάλο Τζαμί. Το σημείο αναφοράς της ημέρας ήταν για εμένα το ακόλουθο. Κατά την διάρκεια της πορείας μας στην Τυνησία είχαμε προσέξει την διακριτική αλλά έντονη παρουσία της αστυνομίας. Γεγονός που έχει σαν βάση την προστασία των τουριστών αλλά και το γεγονός απαγωγής των Αυστριακών τουριστών από την Τυνησία τον Φεβρουάριο. Έτσι λοιπόν σε κάθε πόλη η αστυνομία είχε μπλόκο στα οποία εμείς περνάγαμε σχεδόν τιμητικά χωρίς κανένα πρόβλημα.

HPIM1021

HPIM1048

HPIM1054

HPIM1055

  

Σε όλη την πορεία μας είχαμε λοιπόν την αίσθηση ότι ήμασταν, κατά κάποιο τρόπο, υπό επιτήρηση. Την έκτη λοιπόν ημέρα εγώ δεν ακολούθησα την ομάδα αλλά μονός μου πήρα μια διαδρομή με σκοπό να βρεθούμε αργότερα μέσα στην ημέρα. Σε ένα σημείο λοιπόν η αστυνομία με σταμάτησε και πολύ ευγενικά μου ζήτησε τα χαρτιά μου. Λίγο πριν φύγω και αφού είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία με ρώτησαν που πάω και εγώ απάντησα την επόμενη πόλη, Gabes. Tέλος, ο αξιωματικός με πλησίασε και με ρώτησε «..που είναι οι υπόλοιπες οκτώ μηχανές?» περιττό να σας πω ότι παραλίγο να πέσω από την μηχανή γιατί συνειδητοποίησα ότι όλες αυτές τις ημέρες η αστυνομία διακριτικά αλλά συνεχόμενα παρακολουθούσε τις κινήσεις μας υποθέτω στα πλαίσια της ασφάλειας των τουριστών….Οφείλω να ομολογήσω πάντως ότι σε κάθε περίπτωση το αίσθημα της ασφάλειας στην Τυνησία είναι υψηλό.

Ημέρα 7 Sfax – Tunis. H τελευταία ημέρα δεν έχει να δείξει τίποτα λόγω των διαδρομών της αφού τώρα είμαστε πλέον κοντά στην πρωτεύουσα και η κίνηση είναι αυξημένη. Βλέπεις όλες τη ημέρες μέχρι σήμερα υπήρχαν ελάχιστα αυτοκίνητα στον δρόμο για πολλά χιλιόμετρα και σίγουρα ελάχιστα έως κανένα. Εν αντιθέσει εδώ η κίνηση είναι μεγάλη και χρειάζεται προσοχή αφού οι κανόνες οδηγικής συμπεριφοράς δεν είναι απαραίτητο στοιχείο της τοπικής κουλτούρας. Παρόλα αυτά η μέρα έχει δύο σταθμούς. Τον πρώτο  στην El Jem για να θαυμάσουμε μια ρωμαϊκή κατασκευή αντιγραφή του ομωνύμου Κολοσσαίο σε μικρότερη κλίμακα αλλά σε πολύ καλή κατάσταση λόγω της ξηρής ατμόσφαιρας και των καλών καιρικών συνθηκών. Η δεύτερη ήταν στο Kairouan για το εκεί τζαμί αλλά το περάσαμε αέρα λόγω έλλειψης χρόνου.

HPIM1309

Picture 052

Picture 087

Picture 187

Picture 161

vPIM1080    

Πρέπει όμως να περιγράψω το παρακάτω. Κατά το μήκος των περισσοτέρων δρόμων υπάρχουν μαγαζάκια τα οποία προσφέρουν φαγητό. Το μενού είναι απλό ψωμί, σαλάτα και αρνί στα κάρβουνα. Ομολογώ ότι είναι η μόνη φορά που μπορώ να ισχυριστώ ότι το μεσημεριανό μου περπάτησε μέχρι το τραπέζι! Τα αρνάκια είναι ζωντανά και δεμένα στην άκρη του μαγαζιού. Όταν ο θαμώνας ή η παρέα παραγγείλει ο μαγαζάτορας παίρνει το αρνάκι και σε χρόνο εντός πέντε λεπτών (χρονομετρημένα) το ζωντανό βρίσκεται στην διαδικασία ψησίματος και σε δεκαπέντε στο πιάτο σου. Μπρρρρ, ανατριχιαστικό ακόμα και για ψαγμένους κρεατοφάγους.

Αργά το απόγευμα επιστρέψαμε στην Τύνιδα για τις απαραίτητες διαδικασίες τελωνείου λίγο πριν φύγουμε με το πλοίο που θα μας φέρει πίσω σε ευρωπαϊκού έδαφος.

vPIM1092

vPIM1171

vPIM1244

vPIM1215  

Ημέρα 8 Palermo Messina. Λίγα θα αναφέρω για αυτό το σκέλος. To πρώτο είναι η παράλια διαδρομή από Παλέρμο για Μεσίνα η οποία είναι πραγματικά καταπληκτική (250 περίπου χλμ) από δρόμο ελικοειδή με θέα τα παράλια της Σικελίας και ο οποίος περιδιαβαίνει από πανέμορφα χωρουδάκια. Το δεύτερον είναι το γευστικό πανηγύρι που είχαμε στην τρατορία του Al Patrino αφού ο εκεί μάγειρας είχε ετοιμάσει γεύσεις από Σικελία ειδικά για εμάς κατόπιν παραγγελίας μιας συμπατριώτισσας Ελληνίδας που γνωρίσαμε στο μαγαζί εκεί, φοιτήτρια της ιατρικής.

Ημέρα 9 Messina Bari. Ουδέν σχόλιο. Χιλιόμετρα επιστροφής από εθνικές οδούς κυρίως και το Karoo (T) να πνέει τα λοίσθια του πέλματος με την απορία φτάνω δεν φτάνω στο Μπάρι….

Ημέρα 10 Ηγουμενίτσα Αθήνα. Αααααα Ελλάδα είσαι μια κούκλα ! Επτά το πρωί στην Ηγουμενίτσα και εκκίνηση πρός Πάργα με τον ήλιο να μας καλωσορίζει στην Ελλάδα με τις πρώτες πρωϊνές ζεστές ακτίνες του να διαπερνούν την πρωινή υγρασία. Δεξιά μας ξεδιπλώνονταν οι ακρογιαλιές τις Ηπείρου… Ελλάδα είσαι μια κούκλα!

Έξι ώρες μετά την εκκίνηση της Ηγουμενίτσα το GS “έδενε κάβο” στην αυλή μου. Μετά από δέκα ημερες, 4.500 χιλιόμετρα και εκατομμύρια εικόνες από όλα τα μέρη που περάσαμε. Καλές και άλλες όχι και τόσο καλές στιγμές. Χιλιόμετρα οδηγικής πανδαισίας και στιγμές που μετά από 10-11 ώρες στην μηχανή σκεφτόσουν την άνεση ενός κρεβατιού για να τεντώσεις την πλάτη σου. Αντροπαρέα και πειράγματα, γέλια, αστεία και εκνευρισμός από την κούραση. Ολά μαζί είναι μια βόλτα με την μηχανή και την παρέα σου. Μόλις πατήσαμε πίσω στην Αθήνα και το μυαλό κοιτάει πίσω σε αυτά πού βιώσαμε και …… μια σκέψη γεννιέται…

“Που θα είναι λοιπόν η επόμενη ???”

Picture 054

Μαθήματα – Παθήματα

1.Η Τυνησία έχει δρόμους σε όλο το μήκος και πλάτος της που θα ζήλευαμε εδώ στην Ελλάδα. Είχα επιλέξει τα Karoo (T) γιατί περίμενα κακοτράχαλους δρόμους – λάθος. Με ένα οποιοδήποτε 70/30 λάστιχο θα ήμουν μια χαρά και με μεγαλύτερη άνεση στα μεγάλα ασφάλτινα κομμάτια της Ιταλίας

2. Το cruise control σύστημα της Touratech για το GS έγραψε. Το κατάλαβα από την άνεση το μεγάλων ασφάλτινων κομματιών και από το βλέμμα ζήλιας των υπολοίπων της παρέας που έκαναν μασάζ στο δεξί του χέρι σε κάθε στάση!

3. Θα ξαναπάω Τυνησία σε επόμενη ευκαιρία γιατί έχει πολλά να δώσει ακόμα αλλά με λιγότερα χιλιόμετρα ανα ημέρα και μεγαλύτερη έμφαση για διαμονή στην έρημο που είναι όλα τα λεφτά.

Σωτήρης Βασιλειάδης

Advertisements

4 σκέψεις σχετικά με το “ΤΥΝΗΣΙΑ

  1. manos kritikos

    για σου φιλε μου πολυ καλο ταξιδιωτικο ειμαι και εγω ενας παθιασμενος μοτοσυκλετιστης με πολλα ταξιδια εξωτερικο θα ηθελα τη συμβουλη σου
    σχεδιαζουμε με τον κολλητο να παμε τυνησια
    εγω εχω βαραντερο και αυτος gs προβληματιζομαι με τι λαστιχα να βαλω
    θελουμε να παμε και χωμα βατο ομως στο οποιο εδω στην ελλαδα μπαινω και με τα λαστιχα που φοραω 70/30 dunlop
    θεωρεις σωστο για την τυνησια να βαλω χωματινα

    Μου αρέσει!

    1. Sotiris Vasiliadis

      Φίλε μοτοσικλετιστή ελπίζω να έχεις μια μοναδική εκδρομή στην Τυνησία. Όσον αφορά για τα λάστιχα η δική μου πρόταση είναι 70/30. Ο λόγος είναι ότι οι βασικοί επαρχιακοί δρόμοι και άλλοι μικ΄ροτεροι είναι ασφαλτινοι. Υπάρχουν και κάποιες «κοπάνες» με χώμα αλλά κατά κύριο λόγο είναι πατημένο χώμα. Εάν έχεις σκοπό να πατήσεις έρημο τότε είναι άλλο θέμα. Υπάρχουν κομμάτια με σκληρή άμμο που ακόμα και ένα 70/30 «πατάει» όπως υπάρχει και άλλο κομμάτι που δεν θα κάνεις ούτε ένα μέτρο με τις βαρυφορτωμένες μηχανές. Γιαυτό προσοχή στις επιλογές…. αν βρείτε στον δρόμο σας εκδρομικά τζιπ ρωτήστε για πληροφορίες!

      Καλά και όρθια χιλιόμετρα!

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s