HONDA NC 700 X

Το νέο μοντέλο της Honda, NC 700 Χ, έρχεται να θέσει νέα δεδομένα στην κατηγορία των μοτοσικλετών μεσαίου κυβισμού, χάρη στο νέο δικύλινδρο κινητήρα του.

Σε ένα κομμάτι λευκό χαρτί πήρε για πρώτη φορά μορφή το NC 700 X και έτσι, πριν βγει στην παραγωγή, η ιαπωνική εταιρία μπόρεσε να δημιουργήσει ένα νέο commuter χωρίς συμβιβασμούς, όπως θα ήταν φερ’ ειπείν να προσαρμόσει ένα supersport κινητήρα στις ανάγκες μιας καθημερινής χρήσης. Το νέο commuter ή η «μοτοσικλέτα για όλες τις δουλειές» εάν προτιμάτε, έπρεπε να είναι εύκολη, χρηστική αλλά προπάντων, να δίνει έμφαση στην οικονομία (κατανάλωση αλλά και τιμή αγοράς). Οι μηχανικοί της Honda επικεντρώθηκαν σε αυτές τις τρεις παραμέτρους πριν φτάσουν στο ποθητό αποτέλεσμα, την άκρως εντυπωσιακή μοτοσικλέτα που παρουσιάστηκε στην EICMA. Όσον αφορά στην εμφάνιση, οι σχεδιαστές πέτυχαν τον στόχο τους, οπότε έμελλε να περιμένουμε έως την πρώτη παρουσίαση για να διαπιστώσουμε εάν και οι μηχανικοί κατάφεραν να πετύχουν όσα υποσχόταν η ιαπωνική εταιρία.

NC700X_3

 

Αισθητική – Εξοπλισμός

Το νέο μοντέλο της Honda, ακολουθεί την «crossover» αισθητική που ξεκίνησε με το CrossRunner και συνεχίζεται με το CrossTourer. Μια μοντέρνα σχεδίαση που έρχεται να γεφυρώσει τον κόσμο των street commuter και των μεγάλων on-off, και αναμφίβολα αποτελεί μια εμφάνιση που δεν θα αφήσει κανέναν ασυγκίνητο. Απαρατήρητες δεν θα περάσουν και οι ζάντες με την «εκκεντρική» σχεδίαση, αλλά σίγουρα ταιριάζουν στο ύφος και το χαρακτήρα του NC 700 X & S, αλλά και του Integra καθώς είναι κοινές και στα 3 μοντέλα. Κατά τ’ άλλα, πρόκειται για μια απλή κατασκευή που μέσα από μια σειρά αξεσουάρ (μεγαλύτερη ζελατίνα, topbox και πλαϊνές βαλίτσες, σχάρα, κάγκελα προστασίας, προβολείς ομίχλης, κ.ά.) μπορεί να προσαρμοστεί στις ανάγκες του καθενός. Πολύ εύχρηστος και πρακτικός είναι ο αποθηκευτικός χώρος που βρίσκεται στη θέση του ρεζερβουάρ και χωράει τα περισσότερα full-face κράνη.

NC700X_9

 

Άνεση – Εργονομία

Αν και μοτοσικλέτα με ασφάλτινο προορισμό, έχει στοιχεία από τα on-off μοντέλα. Δηλαδή, μια όρθια και άνετη θέση οδήγησης, και τυπική Honda, που θα βολέψει όλα τα αναστήματα. Με το ύψος της σέλας στα 83 εκατοστά, οριακά θα δυσκολέψει χαμηλόσωμους αναβάτες, αν και το χαμηλό κέντρο βάρους, χάρη και στους έντονα κεκλιμένους κυλίνδρους, δε δημιουργεί περαιτέρω πρόβλημα. Το τιμόνι είναι μεγάλο, και δημιουργεί ένα πολύ καλό μοχλό για τον έλεγχο της μοτοσικλέτας, ενώ διακόπτες και χειριστήρια βρίσκονται σε απόλυτα φυσικές θέσεις. Η σέλα είναι άνετη, με ιδανικό μέγεθος ώστε να μην κουράζεται ο αναβάτης, αλλά και να του επιτρέπει να κουμπώνει πάνω στο NC. Μοναδική αντίρρηση η κατηφορική της κλίση, που σε συνδυασμό με το γυαλιστερό κάλυμμα σε κάνουν να γλιστράς προς τα εμπρός. Τέλος η μικρή ζελατίνα που ρυθμίζεται σε δύο θέσεις, προσφέρει αρκετά μεγάλη προστασία συγκριτικά με το μέγεθός της.

NC700X_2

 

Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα

Το πλαίσιο του ΝC 700 X είναι κατασκευασμένο από χαλύβδινους σωλήνες και είναι τύπου «διαμάντι», δηλαδή ανοικτό στο κάτω μέρος και χρησιμοποιεί τον κινητήρα σαν τμήμα του. Πρόκειται για μια απλή κατασκευή που προσδίδει καλή ακαμψία χαρίζοντας στο X μια «σφιχτή» αίσθηση. Οι αναρτήσεις συμπληρώνουν την απλότητα της κατασκευής, με ένα τηλεσκοπικό πιρούνι 41χιλ, με διαδρομή 153,5 χιλιοστά, και ένα αμορτισέρ με διαδρομή 150 χιλ. χωρίς δυνατότητα ρύθμισης. Στα φρένα, ο υποψήφιος αγοραστής έχει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο εκδόσεων, με C- ABS ή χωρίς. Στην πρώτη περίπτωση, η μπροστινή δαγκάνα έχει τρία έμβολα, ενώ στη δεύτερη έχει δύο. Και τα δύο συστήματα έχουν κοινά την πίσω δαγκάνα ενός εμβόλου, και τους δύο δίσκους, 320 και 240 χιλιοστών, μπροστά και πίσω αντίστοιχα.

NC700X_4

 

Κινητήρας

Ο δικύλινδρος κινητήρας στο NC 700 X είναι ένας νέος κινητήρας, και μπορούμε να πούμε ότι, είναι ένα –ακόμη- στοίχημα της ιαπωνικής εταιρίας, καθώς οι μηχανικοί της Honda έθεσαν νέα δεδομένα όσον αφορά στα χαρακτηριστικά του, κυρίως στον τρόπο απόδοσης. Είναι έτσι, ο πρώτος κινητήρας με υπο-τετράγωνες διαστάσεις του κυλίνδρου, σε μοτοσικλέτα που δεν είναι scooter ή custom. Και αυτό γιατί αυτοί οι κινητήρες έχουν δύναμη μόνο χαμηλά, κάτι που βολεύει με τις αυτόματες μεταδόσεις στα scooter ή όταν οδηγάς χαλαρά ένα custom. Στην περίπτωση του NC 700 X, υπήρξε λεπτομερής μελέτη του θαλάμου καύσης, βέλτιστη αναλογία μίγματος ακόμα και στις χαμηλές στροφές, ενώ έγινε προσπάθεια για περιορισμό των εσωτερικών απωλειών λόγω τριβής, όπως με τη χρήση ρουλεμάν στα κοκοράκια και την ειδική επίστρωση στα έμβολα. Μπορεί να φαντάζουν σα λεπτομέρειες, αλλά ο νέος κινητήρας είναι πολύ «ψαγμένος». Αυτό μαρτυρούν απλές λύσεις, όπως είναι η αντλία νερού πάνω στον εκκεντροφόρο και η αντλία λαδιού πάνω στο αντικραδασμικό άξονα, κάτι που σημαίνει λιγότερες απώλειες ή πιο εμπεριστατωμένες. Παράδειγμα αποτελεί ο στρόφαλος των 270ο που προσδίδει στη μοτοσικλέτα χαρακτήρα, και όχι μια απρόσωπη απόδοση. Προσεκτική ανάλυση των δεδομένων έγινε και με τον ψεκασμό, και υπάρχει ένα σώμα που έχει αναλάβει την τροφοδοσία και των 2 κυλίνδρων. Το τελικό αποτέλεσμα μιλά για 51 ίππους στις 6.250 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 6,32 kgm μόλις στις 4.750 σ.α.λ., με πάρα πολύ μικρή κατανάλωση που φθάνει τα 3,58 L/100km (μέτρηση WMTC). Όλα αυτά όμως είναι στο εσωτερικό του κινητήρα και δε φανερώνουν τη διαφορετικότητά του. Αυτό που το κάνει να δείχνει ξεχωριστό, είναι η μεγάλη κλίση των κυλίνδρων του, στις 62 μοίρες. Με αυτό το τρικ, οι Ιάπωνες μηχανικοί, όχι μόνο χαμήλωσαν το κέντρο βάρους της μοτοσικλέτας, αλλά άφησαν και πολύ χώρο ακριβώς από πάνω στη θέση που συνήθως βρίσκεται το ρεζερβουάρ. Τέλος, ο κινητήρας αυτός θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, τη μία με το μηχανικό των 6 ταχυτήτων και την άλλη με το DCT (σειριακό/αυτόματο διπλού συμπλέκτη).

NC700X_11

 

Οδηγώντας

Κάποιο πρωινό, τέλη Νοέμβρη, είκοσι ολοκαίνουργια NC 700X ζεσταίνονται στο ρελαντί, έξω από το ξενοδοχείο. Εκατόν πενήντα περίπου χιλιόμετρα, στο επαρχιακό οδικό δίκτυο της Πορτογαλίας, θα αποτελέσουν το πεδίο δοκιμής για το πείραμα της Honda, για μια μοτοσικλέτα που φιλοδοξεί να ανατρέψει τα μέχρι τώρα δεδομένα στις μοτοσικλέτες μεσαίου κυβισμού. Μπορεί το NC να μην εφαρμόζει τίποτα ακραίο τεχνολογικά, αλλά χρησιμοποιεί δοκιμασμένες λύσεις. Και πολλές φορές το απλό είναι και το καλύτερο. Οι κραδασμοί που σκορπά ο στρόφαλος των 270ο –σε συνδυασμό με τον ένα αντικραδασμικό άξονα- και το κόκκινο μόλις στις 6.500 σ.α.λ. υποδηλώνουν από τη πρώτη στιγμή ότι πρόκειται για κάτι διαφορετικό.
Κούμπωμα της πρώτης λοιπόν και ξεκινάμε για τη βόλτα μας, έχοντας για πλοηγό τον Ian Bland, Product Planning Manager της Honda Europe, που σε καμία περίπτωση δεν κράτησε το ρυθμό χαμηλά, ώστε να διαπιστώσουμε τις ικανότητες του νέου δικύλινδρου της Honda, σε όλες τις ταχύτητες.
Από τα πρώτα κιόλας μέτρα, αντιλαμβάνεσαι τη δύναμη του κινητήρα που βρίσκεται χαμηλά, καθώς όταν αφήνεις το συμπλέκτη δεν χρειάζεται παρά να ανοίξεις -κάποιες φορές ούτε αυτό- ελάχιστα το γκάζι για να αρχίσεις να κινείσαι. Επίσης, γρήγορα ανακαλύπτεις ότι, δεν χρειάζεται ν’ ανεβάσεις στροφές για να αυξήσεις την ταχύτητά σου. Το μόνο που έχεις να κάνεις, είναι να αλλάζεις ταχύτητες γύρω στις 3.000 σ.α.λ., σα να οδηγάς με «μία ταχύτητα πάνω». Η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι πολύ μακριά, και έτσι με έκτη στο κιβώτιο και 2.000 σ.α.λ. πηγαίνεις ήδη με 100 χλμ/ώρα. Χαρακτηριστικό είναι ότι με 5.000 σ.α.λ. και 6η ταχύτητα στο κιβώτιο, ένα CBF 600 πηγαίνει με 100 χλμ/ώρα, ενώ το NC 700 X με 145!. Στην πρώτη προσπάθεια να ανοίξεις το γκάζι τέρμα, ο κινητήρας θα ανεβάσει στροφές, και εύκολα θα ανηφορίσει μέχρι τα κόκκινα, για να μπει σε ενέργεια όμως ο κόφτης και να σε αφήσει από δύναμη. Όσοι έχουν οδηγήσει αυτοκίνητο με diesel κινητήρα θα καταλάβουν τι εννοώ, καθώς η λειτουργία είναι παρόμοια. Όσοι λοιπόν έχουν μάθει να κινούνται γρήγορα ανεβάζοντας στροφές, δυστυχώς θα απογοητευτούν νομίζοντας ότι ο κινητήρας δεν έχει δύναμη, και αυτό γιατί απλά θα έχουν ξεπεράσει κατά πολύ την «καλή» περιοχή του κινητήρα. Αυτοί όμως σίγουρα δεν ανήκουν στους υποψήφιους ιδιοκτήτες του NC 700 X, σε αντίθεση με εκείνους που ζητούν μια αξιοποιήσιμη και χρηστική μοτοσικλέτα, με στιλ αλλά και έμφαση στην οικονομία. Μετά από 173 χιλιόμετρα, μιας σχετικά γρήγορης βόλτας, η κατανάλωση ήταν μόλις 7,1 λίτρα, δηλαδή 4,1l/100km. Και μη νομίζετε ότι το NC 700 X είναι μια αργή μοτοσικλέτα. Η Honda αναφέρει ότι, είναι πιο γρήγορη στην επιτάχυνση από στάση, σε σχέση με το CBF 600, μέχρι τα 120, σημείο που δεν θα διαφωνήσουμε, ενώ στον αυτοκινητόδρομο είδαμε στο ψηφιακό κοντέρ την ένδειξη 196, λίγο πριν ενεργοποιηθεί ο κόφτης.
Αναμφίβολα, όλη την προσοχή θα τραβήξει ο νέος κινητήρας και ο τρόπος απόδοσής του, αλλά τα καλά δεν σταματούν εκεί. Ακόμη και στη δυναμική συμπεριφορά της μοτοσικλέτας, ο κινητήρας φωνάζει «παρών», καθώς, χάρη και στους κεκλιμένους κυλίνδρους, το κέντρο βάρος της μοτοσικλέτας έχει μεταφερθεί χαμηλά δίνοντας μια ουδέτερη συμπεριφορά στο NC. Έτσι, όταν στρίβεις το δικύλινδρο Honda, δεν έχει την τάση να θέλει να πλαγιάσει κι άλλο, δίνοντας έτσι αυτοπεποίθηση σε ένα λιγότερο έμπειρο οδηγό. Αλλά και οι πεπειραμένοι αναβάτες δεν θα μείνουν παραπονεμένοι καθώς το στιβαρό πλαίσιο και σφικτές αναρτήσεις δεν θα πουν όχι σε μια σπορ οδήγηση. Φτάνει βέβαια, πάντα να μην ξεχάσουν ότι αυτός ο κινητήρας δε δουλεύει στα κόκκινα. Τέλος, τα φρένα, για ακόμα μία φορά, παίρνουν κολακευτικά σχόλια, καθώς το C-ABS ακινητοποιεί την μοτοσικλέτα γρήγορα και με ασφάλεια, και κάτω από όλες τις συνθήκες.

NC700X_1

 

Συμπέρασμα

Το πείραμα της Honda για μια αλλαγή δεδομένων στη μεσαία κατηγορία μοτοσικλετών αποδεικνύεται άκρως επιτυχημένο, και το NC 700 X πρόκειται να αποτελέσει για πολλούς τη «μοτοσικλέτα για όλες τις δουλειές», και μάλιστα συνδυάζοντας αισθητική, χρηστικότητα και οικονομία. Και όλα αυτά με μια εύκολη μοτοσικλέτα που δεν ξεχνά τι σημαίνει απόλαυση στην οδήγηση. Και με την ασφάλεια πάντα του C-ABS. Δεν είναι λίγοι λοιπόν αυτοί που ισχυρίζονται ότι το NC 700 X είναι το νέο Cub. Μα καλά είναι δυνατόν, θα αναρωτηθείτε, να προσδίδουν σε μια μοτοσικλέτα 700 κ. εκ. τις ικανότητες ενός 50αριού; Και όμως, εάν σκεφτείτε ότι, το παπί ήρθε σαν ένα απλό, εύκολο και οικονομικό μεταφορικό μέσο, τότε θα δείτε ότι σε αυτή τη σκέψη υπάρχουν χειροπιαστές αλήθειες. Απλά οι καιροί αλλάζουν, όπως και οι ανάγκες στην καθημερινότητά μας.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά 

HONDA NC 700 X (*ABS)

Κινητήρας

4T, 2Κ, Υ/Ψ,4Β/Κ

Κυβισμός (κ.εκ.)

670

Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.)

73X 80

Συμπίεση (:1)

10.7

Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.)

51/6.250

Ροπή (kgm/σ.α.λ.)

6.32/4.750

Τροφοδοσία

Ψεκασμός PGM-FI

Χωρητ. Ρεζερβουάρ / ρεζέρβας (λίτρα)

14,1/5,8

Βάρος (kg, γεμάτο)

214(*218)

Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα

Τύπος

Ατσάλινο σωληνωτό

Αναρτήσεις Ε

Συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι 41χλστ.

Διαδρομή (χλστ.)

153,5

Αναρτήσεις Π

Μονό Αμορτισέρ με μοχλικό

Διαδρομή

150

Φρένα Ε (χλστ.)

Δ 320, 2E (*3E)

Φρένα Π (χλστ.)

Δ 240, 1E

Τροχοί-Ελαστικά

Ελαστικό Ε

120/70-17"

Ελαστικό Π

160/60-17"

Διαστάσεις

Μήκος (χλστ.)

2.210

Πλάτος (χλστ.)

830

Μεταξόνιο (χλστ.)

1.540

Ύψος σέλας (χλστ.)

830

Πηγή: www.mototriti.gr

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s