ΕΛΑΣΤΙΚΑ (Η επαφή μας με τον δρόμο)

Pirelli DIABLO ROSSO

Τα ελαστικά είναι από τα σημαντικότερα μέρη μιας μοτοσικλέτας, αφού αποτελούν το συνδετικό κρίκο της με την άσφαλτο. Έτσι πρέπει να είναι στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.

Τα ελαστικά είναι ένα από τα μέρη της μοτοσικλέτας που απαιτούν διαρκή και προσεκτική φροντίδα. Η φροντίδα αυτή συνίσταται σε τρεις τομείς: την άμεση αντικατάστασή τους όταν έχουν κάνει τον κύκλο τους, τη φροντίδα τους για να μην παρουσιάσουν προβλήματα πριν από την ώρα τους και το συνεχή έλεγχο της πίεσής τους ώστε να αποδίδουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Σε όσο άριστη κατάσταση και να βρίσκεται η μοτοσικλέτα μας και τα περιφερειακά της, τίποτα δεν μπορεί να εξασφαλίσει την ασφαλή λειτουργία της, αν τα ελαστικά βρίσκονται σε κακή κατάσταση ή δεν διαθέτουν τη σωστή πίεση. Μάλιστα, το δεύτερο σκέλος είναι ιδιαίτερα σημαντικό -αν και πολλοί αμελούν. Θυμίζουμε ότι η λανθασμένη πίεση στα ελαστικά της μοτοσικλέτας μας δημιουργεί θέμα ασφάλειας, αλλά και οικονομίας.

Ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών είναι ένα σημαντικό καθήκον που δεν πρέπει να αμελείτε, αλλά αντιθέτως να πραγματοποιείτε περίπου κάθε δύο εβδομάδες.

1. Μην κρατάτε τα ίδια ελαστικά για περισσότερο από 12.000 με 16.000 χλμ. Και επειδή η διάρκεια ζωής τους εξαρτάται και από το υλικό κατασκευής και τη χρήση, ελέγξτε το πέλμα τους. Αν οι αυλακώσεις του πέλματος είναι μικρότερες του 1,5 χλστ. (στις street μοτοσικλέτες), ήρθε η ώρα να τα αντικαταστήσετε.

2. Τα νέα ελαστικά απαιτούν μια μικρή περίοδο ‘στρωσίματος’. Καλό είναι να μην πιέζονται στα πρώτα χιλιόμετρα της… καριέρας τους.

3. Φροντίστε η πίεση των ελαστικών σας να είναι αυτή που προτείνεται από τον κατασκευαστή. Η προτεινόμενη τιμή αναγράφεται στο πλαϊνό μέρος του ελαστικού.

4.Το χειμώνα, ο έλεγχος πρέπει να γίνεται συχνότερα, καθώς η θερμοκρασία περιβάλλοντος επηρεάζει την πίεση των ελαστικών και θεωρείται λογικό για ένα ελαστικό να χάνει περίπου 1 psi το μήνα κάτω από λογικές συνθήκες χρήσης. Όσο πέφτει η θερμοκρασία τόσο πέφτει και η πίεση, ενώ υπολογίζεται ότι για κάθε περίπου 5,5 βαθμούς Κελσίου χάνεται άλλο 1 psi.

5. Ο έλεγχος των ελαστικών πρέπει να γίνεται όταν αυτά είναι ακόμη κρύα. Προτιμήστε ένα βενζινάδικο ή συνεργείο που βρίσκεται κοντά στο σπίτι σας και οδηγήστε προς αυτό χωρίς να πιέσετε τη μοτοσικλέτα και κατ’ επέκταση τα ελαστικά.

6. Όταν σκοπεύετε να ταξιδέψετε με δεύτερο άτομο στη σέλα ή πράγματα φορτωμένα στη μοτοσικλέτα, καλό είναι να προσθέσετε λίγη πίεση παραπάνω στα ελαστικά σας, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στο επιπλέον βάρος.

7. Αντίστοιχα, όταν σκοπεύετε να διανύσετε πολλά χιλιόμετρα στο χώμα, καλό είναι να χαμηλώσετε λίγο την πίεση, προκειμένου να έρχεται σε επαφή με το έδαφος μεγαλύτερη επιφάνεια του πέλματος.

8. Αν έχετε την οικονομική δυνατότητα, προτιμήστε για το χειμώνα ένα σετ ελαστικών με μαλακότερη γόμα, ώστε να ζεσταίνονται ευκολότερα πάνω στο παγωμένο οδόστρωμα, προσφέροντας πρόσφυση γρηγορότερα.

9. Σε περίπτωση που κάποιο από τα ελαστικά σας τρυπήσει, μια εύκολη λύση είναι τα γνωστά ‘κορδόνια’. Μην ξεχνάτε, όμως, ότι πρόκειται για λύση προσωρινή και όχι μόνιμη. Η αντικατάσταση του ελαστικού εξακολουθεί να είναι απαραίτητη.

10. Επίσης, μην ξεχνάτε ότι δεν μπορείτε να τοποθετήσετε πάνω από δύο κορδόνια (ή μπαλώματα) στο ίδιο ελαστικό ταυτόχρονα και να παραμείνετε ασφαλείς.

11. Αποφύγετε την εκτεταμένη έκθεση των ελαστικών στον ήλιο, καθώς τα ταλαιπωρεί και τα ‘γερνάει’ πριν την ώρα τους.

Πηγή: www.mototriti.gr

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s