Ημέρα 6η – Σέρβια (Βελιγράδι) – Βοσνία(Sarajevo)

Το αρχικό πλάνο ήταν να παραμείνουμε στην Σερβία και να κατεβούμε νότια με διανυκτέρευση στην Mokra Gora. Κοιτώντας όμως τους χάρτες το προηγούμενο βράδυ κάτι μας έτρωγε, θέλαμε για ακόμα μία φορά να αλλάξουμε την προγραμματισμένη πορεία μας.

Είχαμε ακούσει πολύ καλά λόγια για το Sarajevo και γενικότερα για τις ομορφιές της Βοσνίας – Ερζεγοβίνης. Είδαμε λίγο τις τιμές για διαμονή στην Mokra Gora και σχεδόν όλα τα καταλύματα που βρίσκαμε ήταν στα 70€ (αρκετά ακριβά για τα δεδομένα της Σερβίας) και άλλα δεν είχαν διαθεσιμότητα. Οπότε χωρίς πολλές σκέψεις ξεκινήσαμε προς τα σύνορα Σερβίας – Βοσνίας και θα αποφασίζαμε στην διαδρομή τι θα κάναμε.

Γρήγορο πρωινό στον πλούσιο μπουφέ του ξενοδοχείου, πακετάρισμα και ξανά στον δρόμο. Θα περνάγαμε από την πόλη Loznica και από εκεί είτε θα συνεχίζαμε προς Mokra Gora είτε θα μπαίναμε στην Βοσνία μέσω Zvornic. Τα χιλιόμετρα μέχρι την Loznica (145χλμ από το Βελιγράδι) βγήκαν εύκολα και ξεκούραστα. Είχε φτάσει η ώρα της απόφασης…. Χωρίς πολλές συζητήσεις αποφασίστηκε να περάσουμε Βοσνία, εξάλλου όταν έχεις το ιστορικό Sarajevo τόσο κοντά σου νομίζω δεν θέλει και πολύ σκέψη για το αν θα πας…

Φτάσαμε στον συνοριακό σταθμό και με λίγη καθυστέρηση καθώς ζήτησαν να δουν όλα τα έγγραφα, δικά μας και της μοτοσυκλέτας, περάσαμε στην Βοσνία διασχίζοντας τον ποταμό Δρίνο.

Αμέσως άλλαξε το τοπίο και οδηγούσαμε παράλληλα με τον ποταμό σε μία φοβερή διαδρομή με διαδοχικές στροφές και καλή άσφαλτο που μας επέτρεπε να χαλαρώσουμε και να απολαύσουμε το τοπίο και την φύση. Θα ανηφορίζαμε προς την πόλη Vlasenica σε υψόμετρο 660μ.και από εκεί θα καταλήγαμε στο Sarajevo περνώντας από το Socolac. Η απόσταση από το Zvornic μέχρι το Sarajevo είναι 126χλμ περίπου.

Όσο ανεβαίναμε σε υψόμετρο τόσο έπεφτε η θερμοκρασία κάνοντας τις συνθήκες ιδανικές για οδήγηση μηχανής.

Κάθε λίγα χιλιόμετρα κάναμε στάσεις στην άκρη του δρόμου για να απολαύσουμε με ησυχία την ηρεμία και την ομορφιά της φύσης.

Οι πινακίδες έδειχναν ότι πλησιάζαμε στο Sarajevo αλλά εμείς ήμασταν ακόμα μέσα στα βουνά, μας είχε κάνει τρομερή εντύπωση πώς είναι δυνατόν να λέει ότι απέχουμε 10 – 15 χλμ από το Sarajevo και να μην φαίνεται καν. Το είχα εντελώς διαφορετικά στο μυαλό μου και πολλές φορές αναρωτιόμουνα μήπως κάτι δεν είχαμε υπολογίσει σωστά στην διαδρομή και είχαμε πάρει λάθος δρόμο. Με όλες τις στάσεις που είχαμε κάνει κατά την διάρκεια του ταξιδιού είχαμε καθυστερήσει αρκετά και ο ήλιος είχε αρχίσει να πέφτει. Από την άλλη δεν μας περίμενε και κανείς οπότε δεν υπήρχε λόγος άγχους. Κάποια στιγμή θα φτάναμε! Το GPS όπως πάντα όποτε το χρειαζόμασταν δεν δούλευε, οπότε εφόσον οι πινακίδες έλεγαν ότι πλησιάζουμε δεν έμενε τίποτα άλλο απ το να βασιστούμε σε αυτές.

Μπαίνοντας στο Sarajevo ψάξαμε να βρούμε το ξενοδοχείο (Hotel Hayat) που είχαμε κλείσει κατά την διάρκεια της διαδρομής όταν αποφασίσαμε ότι τελικά θα περνάγαμε στην Βοσνία. Ευτυχώς το GPS αποφάσισε να δουλέψει και έτσι δεν δυσκολευτήκαμε καθόλου. Η τιμή που το βρήκαμε ήταν στα 50€ για δίκλινο δωμάτιο μαζί με το πρωινό. Καθόλου άσχημα για Sarajevo και ειδικά την περίοδο που πήγαμε που είχε πολύ τουρισμό.

Είχε νυχτώσει αλλά είχαμε στην διάθεση μας μόνο λίγες ώρες να προλάβουμε να δούμε όσα περισσότερα μπορούσαμε καθώς την επόμενη ημέρα θα περνάγαμε ξανά στην Σερβία με προορισμό την Mokra Gora.

Ευτυχώς το ξενοδοχείο ήταν μέσα στην πόλη οπότε αφήσαμε την μηχανή στο parking και πήγαμε με τα πόδια στο κέντρο. Έτσι κι αλλιώς δεν χρειάζεσαι μεταφορικό μέσο.

Κόσμος παντού, από κάθε πλευρά του πλανήτη με τις φωτογραφικές μηχανές να έχουν πάρει φωτιά και σε ορισμένα σοκάκια ίσα που χώραγες να περάσεις. Δεν ξέραμε τι περιμέναμε να δούμε ούτε είχαμε προλάβει να διαβάσουμε πολλά, αφήσαμε το ένστικτο να μας οδηγήσει και απλά χαθήκαμε στα στενά χαζεύοντας τα κτίρια και τον κόσμο, προσπαθώντας να μάθουμε όσα περισσότερα μπορούσαμε για την πόλη και την κουλτούρα των ανθρώπων. Περίμενα να δω συντρίμμια, κατεστραμμένα κτίρια από τον πόλεμο και φτώχια. Αντί για αυτό όμως, όσο περπατούσαμε βλέπαμε παντού σημάδια ανάπτυξης και προσπάθειας των ανθρώπων να φτιάξουν την πόλη τους. Για ακόμα μία φορά μας έκανε εντύπωση το πόσο καθαρά ήταν και δεν μπορούσες να διανοηθείς ότι πριν μερικά χρόνια σε αυτή την πόλη υπήρχε πόλεμος και καταστροφές.

Ψάχναμε να βρούμε τα βομβαρδισμένα κτίρια αλλά λόγω του ότι ήταν νύχτα και το φως περιορισμένο δυσκόλευε την αναζήτηση. Μόλις απομακρυνθήκαμε από το κέντρο και αρχίσαμε να περπατάμε σε ερημικά σοκάκια φάνηκαν και τα πρώτα απομεινάρια του πολέμου.

Συνθήματα στους τοίχους και τρύπες παντού από βόμβες και πυρομαχικά. Εγκαταλελειμμένα και ετοιμόρροπα …. σχεδόν άκουγες ακόμα τις σειρήνες. Ένιωθα περίεργα που περπατούσα στους δρόμους που έχουν σκοτωθεί άδικα τόσες ψυχές…. Σκεφτόμουν πόσο σκληρός μπορεί να γίνει ο άνθρωπος και ντρεπόμουνα που άνηκα σε αυτό το είδος. Θυμάμαι εικόνες από την τηλεόραση και δημοσιεύματα στις εφημερίδες όταν ήμουν σε ηλικία 14-15 χρονών για τον πόλεμο στο Σαράγεβο και τότε μου φαινόταν τόσο μακριά από εμένα, από τον μικρόκοσμο μου. Τώρα βρισκόμασταν εδώ… περπατούσαμε στους δρόμους που πριν λίγα χρόνια μύριζε θάνατο και μπαρούτι και τώρα δεν άκουγες τίποτα…. Μία ηρεμία απίστευτη και όσο έβλεπα τα κτίρια ήταν σαν να βλέπω ξανά όλα αυτά που έδειχνε η τηλεόραση τότε…. την καταστροφή.

Μαζεύοντας τις σκέψεις μας και αποθηκεύοντας βαθιά μέσα μας όλα αυτά που είδαμε, κατευθυνθήκαμε ξανά προς το κέντρο για την αναζήτηση φαγητού. Η ώρα είχε πάει 00:00 και οι δρόμοι είχαν αρχίσει να αδειάζουν.

Είχαμε κουραστεί πολύ από το ταξίδι και το περπάτημα και τα περισσότερα εστιατόρια είχαν κλείσει. Ακόμα μία φορά ξεχαστήκαμε και παραλίγο να μείνουμε νηστικοί. Ευτυχώς βρέθηκε ένα μαγαζί όπου σέρβιρε ακόμα και καταφέραμε να φάμε. Παντού γύρω μας υπήρχε το μουσουλμανικό στοιχείο. Ακούγαμε από τα μεγάφωνα ψαλμούς και στις αυλές των μιναρέδων οι πιστοί γονατισμένοι προσευχόντουσαν.

Περιπλανηθήκαμε λίγο ακόμα στα σοκάκια της πόλης και επιστρέψαμε στο δωμάτιο περιμένοντας με αγωνία την επόμενη ημέρα όπου θα βλέπαμε για λίγο το Sarajevo υπό το φώς του ήλιου.

Επόμενη Σελίδα

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )